Asillah Lidros
so..
Saturday, February 5, 2011 | 11:12 AM | 0 Little Bunny(s)
Alhamdullilah Allah jdi kan aq mcm ni.. aq x pernah pkir ttng kecntikan, kecunnan, kecomelan or whatever... x smestinya dy comel,cun, lawa dy tu dh comfom msuk syurga... hello! KALAU HG X SUKA, JUST SHUT UP... X YAH NAK KUTUK2 PSAL ORG... HG X FKIR KA YG HG KUTUK AQ TU SAMA MACAM HG KUTUK ALLAH.. SEBAB HG KUTUK CIPTAAN DY... BLAH LAH WEYH... MCM LAH HG TU SEMPURNA SGT...

kat sini, ak admit.
ak gemok..
so?
salahkah jadi org gemok?
rendah ka maruah ak kalau ak gemok?
gemok vs kurus. apa? lawa ka org kurus nih?
Allah tak pandang semua tuh... Hg sapa nak judge org gemok ka kurus..
"kalau gemok, nnti tak da sapa yang nak."
apa? soal jodoh, korang jer yang tetapkan?
(mood : sedang menahan air mata)

Nabi SAW pernah bersabda:
"Dinikahi wanita itu kerana empat perkara : Kerana hartanya dan kerana keturunannya dan kerana kecantikannya dan kerana agamanya maka pilihlah yang mempunyai (mengamalkan) agama, ia menyenangkan kamu."
(Riwayat Muslim).

Lelaki yang terbaik, bukan lelaki yang memilih wanita itu semata-mata kerana kecantikan sesorang itu. Cantik tak bawa kepada kebahagiaan. cantik itu subjektif, cantik itu tak kekal, cantik itu topeng kecacatan.
Bukan untuk mengaibkan sesiapa. Tapi, cermin dahulu diri sebelum cermin tu dihalakan kat org lain. Bila cermin diri tuh, jangan pulak nak memuji diri sendiri. cacat cela diri sendiri, salahkan diri sendiri. jgn salahkan org lain. kamu tak seperfect mana pown.

gemok, kurus, cantik, hodoh, itu semua pertimbangan manusia di dunia sahaja. di sisi Allah, semua sama. Amalan kita yang penting.


p/s: pada yg berkenaan, pkir2kn lh... ngek~~

Older Post | Newer Post