Asillah Lidros
hidup ini perlu TOUGH :)
Thursday, November 15, 2012 | 1:40 AM | 0 Little Bunny(s)

fuhhh.. fuhhh. fuhhh.
hacium, hacium. <--- bunyi BERSIN *nampak :)
okay. sebelum tu, ASILLAH binti ROSLI ingin mengucapkan 
SALAM MAAL HIJRAH. 


Selamat tahun baru! This is a time for prayers, contemplation and reflection of our past deeds and actions. It is a time for a new beginning, a time for change towards continuous improvement to chart our future to greater heights. :) Sama-sama kita berubah ke arah kebaikan, ya?
hmm, disebabkan aku dah berjuta tahun tak update, so, aku nak mix up semua sekali. boleh kan?

JIHAD :)

dua tiga hari ni, famous betul pasal ni kan? okay, actually, benda dah lama aku fikir. kak as pernah bagitau aku    waktu aku form2. tapi tu lah kan. semua ni bukan mudah nak buang, nak jauh, nak hindar. semuanya ada dekat-2 kita ja. aku? alhamdullilah, buat masa sekarang aku tak adalah terkena DUGAAN HATI yang teruk sangat. sikit-2 tu ada lah. normal lah kan. AKU GIRL KAN. cair ar. tapi, aku cuba igt balik ayat alyaa, ayat kak as, ayat ika, yang Allah akan berikan terbaik untuk kita kalau kita jadi yang terbaik. ya, mungkin aku bukan lah baik sangat tapi aku cuba untuk semua tu. sapa yang tak nak kan. Insya-Allah, kita semua akan diberikan kekuatan untuk tempuh semua ni. Allah x akan uji kita kalau kita x mampu kan. Allah uji HATI kita sebab Dia nak duga CINTA kita KEPADANYA lebih byk atau lebih sikit berbanding CINTA kita kepada MANUSIA YANG BELUM HALAL.
kita doakan yang terbaik. 
ingat tak cerita ustazah hashimah? dia selalu berdoa dan cuba jadi yang terbaik sejak FORM 4. dia selalu doa dalam solat dia, 
"YA ALLAH, KURNIAKANLAHKU JODOH YANG BAIK DAN SOLEH UNTUK MENDIDIKKU DAN MENDIDIK ANAK-ANAKKU KELAK KEARAH KEREDHAAN MU."

Insya-Allah. jaga HATI. ya, aku x nafi yang benda ni lah yang paling susah sekali nak jaga tapi selagi mana kita mencuba dan berazam, ALLAH tetap dengan kita.

mungkin, ada yang cakap, "HANG TAK PA LAH ASILLAH, TAK ADA ORANG SUKA DAN TAK COUPLE. HANG TAK AKAN FAHAM MACAM MANA KAMI RASA." hello! aku manusia biasa okay. aku boleh ka jamin yang esok aku confirm x couple? aku boleh jamin ka yang tahun depan aku tak date? aku boleh jamin ka aku tak couple tahun depan?
fikirlah, aku pun ada perasaan menyayangi dan disayangi. Allah boleh uji aku bila-2 ja.
 semua ni kita kena BEHAVE setiap masa. 

AKU DOAKAN YANG TERBAIK UNTUK KAWAN-2 AKU. KUATKAN SEMANGAT HAMPA. MANTAPKAN IMAN HAMPA. TEGUHKAN PENDIRIAN HAMPA.

YA ALLAH, KURNIAKANLAH KAMI JODOH YANG BAIK DAN SOLEH UNTUK MENDIDIK KAMI DAN MENDIDIK 
ANAK-ANAK KAMI KELAK KEARAH KEREDHAAN MU, AMIN.



PREFECT YANG TAK BERAPA NAK PERFECT :)

prefect pulak? nak tergelak pulak apabila sebut pasal topik ni. 
hmm, ya, semua UR apply. tapi aku apply ada SEBAB.
SEBABnya adalah nak lawan SOMEONE ni. dah-2, hal aspuri jangan di bawa keluar. 
pasal benda ni, aku tak pernah kisah dan tak akan kisah dan x mungkin kisah pun.
itu rezeki masing-masing, right?
sedih? sedih x dapat? okay, pengang perut bukak mulut luas-2 then gelak kuat-2. bagus.
buat apa nak sedih. xda motip pun aku nak sedih. lagipun aku apply bukan untuk jadi FAMOUS ka apa ka. 
tujuan aju ada lah untuk jatuhkan SOMEONE. jahatkan? demi kebahagiaan UR tahun depan.
lagipun, aku lebih suka jadi budak biasa. walaupun aku budak biasa, 
at least, DORM aku kemas, teratur. 
at least, DORM aku tak ada tempat sidai pinggan, mangkuk, tupperware atas katil. 
at least DORM aku xda sawang.
at least, bagasi DORM aku susun elok-2.
at least DORM aku dapat ANUGERAH GANGSA lagi. 
DORM PREFECT ada? kau ada? 
kenapa EMO ni sillah. lek ar. 
bukan emo tapi geram bila orang cakap "RUGI AR KAU TAK DAPAT PERFECT!"

dear PREFECT LAMA,  BARU dan BAKAL. 
aku harap sangat tahun depan ASPURI jadi mcm mana kita waktu form 1. aku nak ASPURI bersih. aku nak ASPURI light off. aku nak toilet ASPURI cantik. INSYA-ALLAH :)

_selingan_
"asillah kalau hg jadi prefect tahun depan, habis duit ayah hg ja kena beli kain hijau dengan kain putih baru tapi pakai setahun ja. bazir." - takeem :)

- sorry kalau ada yang TERASA :) -

JITRA :)

eh-2, hari dah 15 NOVEMBER 2012 lah.
semalam/kelmarin/yesterday 14 NOVEMBER 2012 kan?
yelah. hari weolls hang sama-sama. haha.

kemanakah? - kami ke JM a.k.a JITRA MALL je. 

untuk apakah? - for ISTANBUL AKU DATANG.

okay, tak tipu cerita ni best sangat-2, gila banggang !
awesome gila. hampa-2 semua wajib kena tengok tau. tau?!




ni muka excited tengok ni. waktu ni tengah tengok zee, rahul, lily main BOWLING :)


lisa yang sangat OVER dan tomok yang sangat HENSHEM :)


sebelum kami-kami tengok ni, kami-kami window shopping dulu, mmg best sangat sbb saya dapat 3 barang STITCH :)


sempena dengan movie ni. saya nak END post ni dengan.



XOXO, A   -PUBLISH



Older Post | Newer Post