Asillah Lidros
NO MORE BRACES :D
Tuesday, December 4, 2012 | 3:44 PM | 0 Little Bunny(s)

4 DECEMBER 2012

first of all, Alhamdullilah.
today is the day !
ya, hari saya membuka BRACES saya. yepiiiee :D
actually, tak expect pun nak bukak harini. ingat nak tunda ja sbb aku tak mau balik perlis lagi. tapi mak aku suruh balik jugak sbb appointment asyik tunda ja. so, aku dengan berat hatinya balik lah perlis. then, pagi tadi mmg liat yg tersangat nak bangun. appointment pukul 10. pukul 8 aku bangun then siap-2  nak pergi rumah lama dulu. dalam pukul 9.30, ayah aku tinggal aku dekat hospital dan urus sendiri. 
tiba-2, dengar 'ASILLAH BINTI ROSLI'.
aku pun pergi lah dekat bilik tu, check, bukak mulut, tutup mulut, pusing kanan, pusing kiri.

DOKTOR: hmm, dah boleh bukak dah ni. awak nak bukak atau nak pakai lagi?

SAYA : hmm, ikut doktor lah.

DOKTOR: nak bukak ke tak ni?

SAYA: ikutlah.

DOKTOR: hmm, bukak ke nak pakai lagi ni?

SAYA: hmm. (thinking).. bukak lah. :D

DOKTOR: okay. macam tulah.

waktu bukak tu, tobat sakit gila banggang. ngilu suma ada.
lepas tu dia suruh tunggu dekat luar untuk cuci dan polish gigi. sebelum masuk bilik satu lagi tu, aku sempat lagi belek-2 dekat cermin tu dan senyum sorang-2. haha.

waktu polish tu, doktor lain yg buat. waktu aku masuk bilik dia, dia tengah marah dekat nurse sorang tu  pastu waktu cuci gigi aku, apa lagi, dia pun lepas lah geram dia dekat gigi aku. benggong betul lah. tobat kasar gila dia buat. aku mcm nak tendang ja. haha. 

lepas tu dia suruh aku bukak tudung. waktu tu aku dah pelik dah. haish. kenapa kena bukak tudung bagai ni. nasib nurse lelaki tadi dah keluar. nasib aku pakai inner cotton dengan syria ja. senang nak bukak. rupanya, kena tangkap gambar. gambar gigi ja. dia nak buat before and after lah konon nya. haha. waktu tu dia tunjuklah dekat aku acuan dan gambar gigi lama aku.
dalam hati, "teruk jugak ek gigi aku dulu. hehe."

lepas tu dia pun suruh aku pakai tudung balik. waktu aku pakai tudung tu, ada 3 orang dalam tu. 
2 doktor, 1 nurse. depa dok tengok aku pakai tudung. aku dah segan dah waktu tu. haha. 
aku kan pemalu. lepas tu, doktor tu cakap.
"CANTIK AWAK PAKAI TUDUNG".
 
waktu tu, dah kembang dah aku. haha. aku pun tunduk sambil senyum tersipu malu sambil cakap,
"TAK ADA LAH"

lepas tu, depa 3 duk sembang pasai pemakaian inner cotton. dia cakap, tak semua pandai dan sesuai pakai inner cotton ni. pastu dok lawan muka akak sesuai, muka saya tak sesuai. aku yg berdiri mcm pokok padi tepi tu, hanya mampu mendengar. haha.
lepas dia pun bagi lah kad appointment aku dan suruh aku datang balik isnin depan.
that's all. panjang kan. haha. sekali sekala :)








haha. hamik kau. penuh lah webcam abang dengan gambar gedik adik dia. :D
~endwithloves~

Older Post | Newer Post